Увага! Навчання під час карантину.

До уваги педагогічних колективів!

Для     ефективної     організації

навчання    учнів                      загальноосвітніх навчальних   закладів  

в   умовах   обмеження        навчально- виховного      процесу рекомендуємо використовувати   такі      форми дистанційного навчання:

 

  1. Асинхронне дистанційне навчання

Характеризується тим, що учасники навчального процесу не спілкуються у режимі реального часу і обмежені лише конкретними періодами часу, у який мають бути завершені окремі етапи роботи.

E-mail дистанційне навчання

Здійснюється через листування учителя і учнів через мережу Інтернет. Класичний варіант E-mail навчання передбачає отримання учнем щоденних у один і той же час поштових повідомлень, що містять невелику кількість текстового матеріалу та перевірочні питання до нього. До листа також можуть входити активні посилання на додаткові матеріали (статті з періодичних видань, оригінальні тексти, презентації, відео фрагменти), що їх можна переглянути у мережі Інтернет. Для спрощення доставки матеріалів до учнів можна їх надсилати всім учасникам навчання одним листом, вказавши їхні електронні адреси через крапку з комою у рядку адресування. По завершенні періоду дистанційного навчання учню надаються перевірочні завдання, що складені з питань, які надавалися під час вивчення окремих фрагментів матеріалу.

Але при використанні цього методу допускаються будь-які варіації, що спрощують, технічні і методичні моменти процесу його організації.

Навчання на платформах соціальних мереж

Для цього у обраній соціальній мережі (Google+, FaceBook тощо) створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує навчальні матеріали. Це можуть бути як його власні матеріали, так і матеріали інших авторів з теми, що знайдені у в Інтернеті, або у тій  же самій соціальній мережі.Учням пропонується ознайомитися з цими матеріалами і написати до них коментар на задану тему (можуть бути як однакові, так і різні) і встановленого обсягу. Зрозуміло, що в  цьому  випадку краще використовувати завдання, які потрібно обговорювати, хоча, і розрахункові завдання допускаються. Наприклад, для невеличкого есе-

 

коментаря достатньо 1000 – 1200 символів без урахування відступів, а відповідь на розрахункове завдання може виглядати як звичайне число, або зображення сторінки зошита з його розв’язанням.

При такій формі асинхронного спілкування матеріали і відповіді доступні всім учасникам навчального процесу, але , за необхідністю, вчитель може звернутися до учня через панель швидких сповіщень (чат).

Слід зазначити, що характер створеної спільноти має бути таким, щоб вчитель мав можливості керувати сторінкою і вилучати невдалі матеріали і коментарі, розміщені на ній учнями. Також для зручності можна обрати формат спільноти з обмеженим доступом (тільки для учасників спільноти).

  1. Синхронне дистанційне навчання

Вимагає від учасників навчального процесу одночасної присутності у віртуальному середовищі хмарного сервісу або програми.

Здійснюється шляхом організації одночасної зустрічі учасників навчання через різноманітні сервіси для on-line спілкування (Skype, GoogleTalk, спільні документи). Але організація такої форми роботи може бути досить складною при великій кількості учасників навчального процесу (безкоштовні сервіси для спілкування підтримують невелику кількість учасників, не всі учасники своєчасно під’єднуються до зустрічі через технічні складнощі налаштувань пристрою чи швидкості Інтернет-зв’язку тощо), тому цю форму доцільніше використовувати як додатковий елемент іншої форми асинхронно дистанційного навчання. Наприклад, учні поділяються на групи, кожній з яких надається завдання скласти (відредагувати, обговорити тощо) спільний навчальний матеріал, розташований на сервісі спільних документів. Тоді учасники групи самі зв’язуються між собою для виконання завдання, а результати (за необхідності й процес) його виконання учитель може спостерігати у обраному хмарному середовищі або отримати його від учнів електронною поштою.

1 107 переглядів

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: