У системі освіти України відповідно до статті 76 Закону «Про освіту» діє психологічна служба, що забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей. Про важливість психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу в освітньому середовищі зазначено в багатьох нормативно-правових документах, в тому числі і в «Національній стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі», схвалену Указом Президента України від 25.05.2020 №195/200 (URl: https://www.president.gov.ua/documents/1952020-33789). У цій стратегії визначені найважливіші проблеми, стратегічні цілі та основні завдання для системи освіти взагалі, але й виокремлено завдання психологічного супроводу щодо профілактики та протидії психологічному насильству та булінгу, збереження психічного здоров’я та благополуччя здобувачів освіти, формування культури здорового та безпечного способу життя.
Станом на грудень 2021р., психологічний супровід навчальних закладів Глибоччини забезпечують 56 осіб, а це 58,25ставок, всього 85% забезпечення закладів освіти 8 ТГ).
Альона Колесник – курує професійну спільноту працівників психологічної
служби (психологів та соціальних педагогів).
В межах консультативно – методичних заходів організовано і проведено в 2021р., а також заплановано на 2022 н.р. ряд заходів:
1.в 2021-2022 н.р. темою засідань професійної спільноти є: «Гармонізація психічного здоров’я відновлення та розвиток життєстійкості, стресостійкості учасників освітнього процесу» – (дати проведення: 27.10.2021р., 16.03.2022 н.р.).
2.Семінари-практикуми: «Психолого-педагогічний супровід освітнього
процесу в інклюзивній школі» (24.03.2021н.р.) – з досвіду роботи Слобідського НВК та БТДЮ.
3.«Профілактика інтернет та гаджет залежностей у здобувачів освіти (10.11.2021р.) – з досвіду роботи Карапчівського ліцею.
4.«Особливості корекційної роботи психолога ЗДО з гіперактивними дітьми» (22.12.2021н.р.) – з досвіду роботи Тереблеченського ЗДО.
5.«Запобігання та протидія домашнього насилля» (09.02.2022 н.р.) – з досвіду роботи Корчівецької ЗОШ та Купського НВК.
6.Організація та проведення супервізії для психологів та соціальних педагогів:
а).«Профілактика булінгу в шкільному колективі» (20.10.2021р.);
б).«Профілактика виникнення суїцидальної поведінки серед шкільної молоді» (24.11.2021р.).
в).«Профілактика вживання психоактивних речовин (ПАР) та наркотичних речовин» (30.03.2022р.).
7.Засідання «Клубу новаторства та фахової майстерності психологів та соціальних педагогів» (27.01. 2021 н.р.; .23.04.2021 н.р.; 29.09.2021 н.р.; 26.01.2022 н.р.; 23.04.2022 н.р.).
ШМППС для молодих працівників ПС району (06.10.2021р., 26.01.2022р.; 09.03.2022р. ).
8.Інструментарій фахівців психологічної служби, схвалений у 2021р. вченими, науково-методичними радами:
І.Психотренінгова програма з розвитку емоційної стійкості здобувачів початкової освіти з підвищеним рівнем тривожності. (автор Рябко Л.І. Психолог, соціальний педагог Луковицької ЗОШ) протокол № 38 від 24.02.2021 http://ippobuk.cv.ua/?page_id=1764 .
ІІ.«Впевнений старт» Бельчук Ю.Г., Тереблечанський ЗДО протокол №38 від 24.02.2021 http://ippobuk.cv.ua/?page_id=1764
ІІІ.«Подорож до вершини знань» Цуренко Н.Г., Глибоцька гімназія протокол No 38 від 24.02.2021http://ippobuk.cv.ua/?page_id=1764
- Професійний розвиток працівників психологічної служби.
Згідно листа КУ ГЦПР ПП від 23.08.2021р. No101 «Про організацію та проведення І етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Просвітницькі програми» (програми, спрямовані на формування психологічних знань, підвищення рівня психологічної культури і психологічної компетентності учасників освітнього процесу) за двома категоріями фахівців: «Практичний психолог» та «Соціальний педагог» у 2021/2022 н.р.» протягом жовтня проведено І-ий етап конкурсу, у якому прийняли участь 5 осіб, які представили чотири програми. У підсумку здобули перемогу: консультант КУ ГЦПР ПП, психологи та соціальні педагоги Карапчівського ліцею Карапчівської ТГ, Йорданештської ЗЗСО Карапчівської ТГ, Луковицької ЗОШ Чагорської ТГ та Тарашанської ЗОШ Тарашанської ТГ. Авторські програми психологів:
І місце – здобула психолог Карапчівського ліцею, Амарій Іонела Євгенівна, з програмою «Користуємося обережно мережею Інтернет».
ІІ місце – здобули консультант КУ ГЦПР ПП Альона Іванівна Колесник та
психолог Тарашанської ЗОШ Москалюк Алла Петрівна з програмою «Шляхи формування психологічної компетентності вчителя».
Авторські програми соціальних педагогів:
І місце – здобула соціальний педагог Йорданешстської ЗЗСО І-ІІІ ст. Тощук Альона Аврелівна, з програмою «Світ безпечний для дитини».
ІІ місце – здобула соціальний педагог Луковицької ЗОШ Рябко Любов Іллівна з роботою «Просвітницька програма для роботи з здобувачами освіти з підвищеним рівнем тривожності».
10.Організовано навчання з 16 листопада 2021н.р. (10 занять ) психологів і
соціальних педагогів, провідним психологом, членом асоціації «Психотерапевти Буковини», І. Огдайським: «Супервізія в роботі працівника психологічної служби».
11.На сайті КУ ГЦПР ПП забезпечено можливість для он лайн консультування для педагогічних працівників 8 громад. Щовівторка, за попередньою реєстрацією, учасники навчального процесу мають змогу отримати психологічну консультацію.
Працівник психологічної служби закладу освіти – це друг, порадник та підтримка як для учнів так і для педагогічних працівників та батьків.