12 квітня 2022 року відбувся семінар учителів зарубіжної літератури Глибоччини з теми «Візуалізація як один із засобів підвищення якості літературної освіти».
У ході семінару Л.Пенюк, консультант ЦПРПП, акцентувала увагу присутніх на тому, що в умовах сучасних освітніх реалій надзвичайно актуальним є використання методично доцільних форм, методів і прийомів візуалізації навчального матеріалу на уроках літератури. Технологія візуалізації дозволяє реалізувати принцип наочності на якісно новому рівні, забезпечити особистісно-зорієнтований та розвиваючий характер навчання, створити умови для успішної побудови персональних освітніх траєкторій. Візуалізація виконує не просто ілюстративну функцію, але й суттєво розширює сферу продуктивного застосування в освітньому просторі.
Крім того, учасниками було опрацьовано Резолюцію Всеукраїнської спілки вчителів-словесників України «Про місце російської літератури в шкільному курсі зарубіжної літератури» від 7 квітня 2022 р. і вирішили :
1) вилучити з чинних програм навчального предмета «Зарубіжна література» всі твори російських, а також білоруських (через позицію Білорусі щодо російського вторгнення в Україну) письменників;
2) замість російської та білоруської літератури вчителі, скориставшись академічною свободою, можуть збільшити кількість годин на вивчення творів інших країн і народів (із переліку творів для обов’язкового чи додаткового читання);
3) твори «Ніч перед Різдвом» і «Тарас Бульба» Миколи Гоголя, якого вважаємо «великим генієм українського народу» (Олесь Гончар) і який створив яскравий образ України для світу, залишаються в чинних програмах.
Далі власним досвідом роботи зі здобувачами освіти за допомогою п’яти інструментів формувального оцінювання (LearningApps, Study Stack, Wordwall, Power Point, Ex) поділились усі учасники семінару.
Після виступів була проведена міні-дискусія щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, в ході якої висловлювались думки, що майбутнє освіти все ж таки за поєднанням ІКТ та традиційних форм і методів навчання.
Онлайн-семінар був цікавим, змістовним та пізнавальним.